NASVETI ZA GIBANJE V ZIMSKEM ČASU

NASVETI ZA GIBANJE V ZIMSKEM ČASU

Prihajajo mrzli dnevi in z njimi nič manj odsvetovano gibanje. Če imate radi zunanje športne aktivnosti, ste lahko v hladnejših mesecih prikrajšani za vaše najljubše aktivnosti. Vseeno morate paziti, da zadostite minimalnim priporočilom o gibanju.

Da ohranite nivo vašega zdravja, se priporoča vsaj 150min na teden zmerno intenzivne aktivnosti in 75min visoko intenzivne aktivnosti. Poleg tega še 2-3x na teden vadba za moč. Za izboljšanje zdravja pa se priporoča 300min na teden zmerno intenzivne aktivnosti in 150min visoko intenzivne aktivnosti. Prav tako ne smemo zanemariti vadbe za moč vsaj 2-3x na teden. Ker količine hitro postanejo prevelik zalogaj za hiter tempo življenja, predlagam, da vaše najljubše aktivnosti združite ali preobrazite, da boste v istem času zadostili več komponentam (zmerna/visoka intenzivnost in aerobna/anaerobna vadba). Na primer je hoja v klanec, kjer se zadihamo in delamo za moč nog. Naslednji dan lahko naredimo vaje za moč rok in trupa.

Ko zunaj postane mrzlo, ni nujno, da prestavite vaše športne aktivnosti v notranje prostore. Le prilagoditi se morate. Najprej začnite počasi. Postopoma povečujte čas, ki ga preživite zunaj in znižajte intenzivnost vadbe, da ne pride do okužbe zgornjih dihal. Vedno se najprej ogrejte. To lahko storite že z nekaj vajami pred odhodom ven in z enostavnimi vajami za ogrevanje pred pričetkom. Ogrevanje naj traja vsaj 5-10min, da vam postane toplo. Pozimi je dan krajši, zato v nahrbtnik dodajte naglavno lučko. Med prvo pomoč pa dodajte metalizirano folijo, saj je ob sočasnem vetru, snegu/dežju in nizkih temperaturah lahko občutek mraza še večji. Nizke temperature lahko privedejo do podhladitve. Ta se kaže z drhtenjem, oteženim govorom, zmedenostjo, utrujenostjo in podobno. V tem primeru pokličite nujno medicinsko pomoč in osebo ogrnite s folijo s srebrno plastjo dol.

Podhladitev se težje pojavi, če se pravilno oblečemo. Čebulni način bo najbolj priročen, saj se lahko hitro slečete ali oblečete in imate veliko možnosti. Uporabite oblačila iz funkcionalnih materialov, da bo znoj hitro izhlapeval in se sušil. Tako vam bo dlje časa toplo. Prvi sloj naj bo tanek iz sintetičnega materiala. Ta sloj skrbi, da znoj hitro izhlapeva in se vam ne zadržuje na koži (kot se na primer pri bombažni majici). Drugi sloj naj bo jopa iz flisa/volne/sintetike. Nikakor ne iz bombaža, saj bo ta vpila znoj iz majice in zadržala hlad na telesu. Tako vam lahko zelo hitro postane hladno. V flisu ali jopi z dodatkom volne pa vam bo prijetno suho in toplo. Če je zunaj zelo mrzlo, tema dvema slojema sledi še en izolacijski sloj, kot je na primer jakna iz puha. Pri nakupu bodite pozorni na indeks toplote. Vrhnji del pa predstavlja vetrovka ali »softshell«, ki nas varuje pred vetrom in vodo. Sčasoma boste naši svojo najljubšo kombinacijo slojev.

Avtorica: Karin Zupanc, mag. kin.