SLUŽBA NUJNE MEDICINSKE POMOČI
ZD ŠENTJUR od 1. 12. 2024

V ZDRAVSTVENEM DOMU ŠENTJUR: Cesta Leona Dobrotinška 3b, 3230 Šentjur

tel.: 03 746 24 00

  • od ponedeljka do petka od 7. do 20. ure,
  • ob vikendih in praznikih (sobota, nedelja in prazniki) od 7. do 19. ure.

V ZDRAVSTVENEM DOMU ŠMARJE PRI JELŠAH: Celjska cesta 16, 3240 Šmarje pri Jelšah

tel.: 03 818 37 19

  • ponoči od ponedeljka do petka od 20. do 7. ure,
  • ob vikendih in ob praznikih ponoči (sobota, nedelja in prazniki) od 19. do 07. ure.

PREVEZI IN DAJANJE NAROČENIH INJEKCIJ (Zdravstveni dom Šentjur)

  • ob sobotah, nedeljah in praznikih dopoldan med 8. in 12. uro v Zdravstvenem domu Šentjur,
  • pacient mora imeti s seboj naročilo osebnega zdravnika ali izvid zdravljenja.

V nočnem času bo za občane in občanke občine Šentjur in Dobje zagotovljena prisotnost nujnega reševalnega vozila (MoE NRV) v ZD Šentjur, kar bo zmanjšalo dostopni čas v primeru nujnega stanja na terenu.

Vse občane in občanke naprošamo, da v primeru nujnih, življenje ogrožajočih stanj, VEDNO pokličejo na številko 112!

Stanja, ki so življenjsko ogrožajoča/nujna ter jih določajo pravila obveznega zdravstvenega zavarovanja (103. člen) so:

  • oseba ne kaže znakov življenja, je v nezavesti oz. se ne odziva ali težko diha,
  • oseba je zaradi bolezni ali poškodbe neposredno življenjsko ogrožena,
  • pri osebi bi zaradi nenadnega poslabšanja bolezni lahko v kratkem času prišlo do življenjske ogroženosti,
  • ter ob večjih nesrečah in katastrofah.
  • takojšnje zdravljenje po nudenju nujne medicinske pomoči, v kolikor je to potrebno,
  • oskrbo ran, preprečitev nenadnih in usodnih poslabšanj kroničnih bolezni oziroma zdravstvenega stanja, ki bi lahko povzročilo trajne okvare posameznih organov ali njihovih funkcij,
  • zdravljenje zvinov in zlomov ter poškodb, ki zahtevajo specialistično obravnavo,
  • zdravljenje zastrupitev,
  • zdravstvene storitve za preprečevanje širjenja infekcij, ki bi pri zavarovani osebi utegnile povzročiti septično stanje,
  • zdravljenje bolezni, za katere je z zakonom predpisano obvezno zdravljenje ali storitve, ki so z zakonom opredeljene kot obvezne in za katere ni plačnik država, delodajalec ali zavarovana oseba sama,
  • zdravila, predpisana na recept s pozitivne liste, potrebna za zdravljenje stanj iz predhodnih alinej,
  • pripomočke, potrebne za obravnavo stanj iz predhodnih alinej in sicer v obsegu, standardih in normativih, kot jih določajo pravila,
  • zdravljenje močnejših krvavitev.
  • Prehladna in gripozna obolenja.
  • Povišana tel. temperatura, ki traja manj kot 3-5 dni, ob tem pacient ni prizadet.
  • Bolečina v ušesih brez visoke tel. temperature in brez izcedka iz sluhovoda.
  • Bolečina v žrelu brez visoke tel. temperature, brez težkega dihanja ali prizadetosti.
  • Blago pordele oči brez motenj vida zaradi izpostavljenosti soncu, vetru.
  • Bolečine v mišicah in sklepih, brez povišane tel. temperature in oslabelosti.
  • Bolečine v križu brez povišane tel. temperature, občutka pekočega / pogostega
    uriniranja ali omrtvelosti in občutka zbadanja oz. oslabelosti spodnjih okončin.
  • Izolirane bolečine vratnih in ramenskih mišic zaradi prepiha, fizičnega napora,
    napačne drže telesa ter ležanja, ki se ob premikanju glave / vratu / ramena poostrijo in so občutljive.
  • Odstranjevanje klopa in izpiranje ušesa (sluhovoda).
  • Predpis postkoitalne kontracepcije in cepljenje.
  • Stare poškodbe brez zapletov. Blage udarnine in rane, ki ne segajo globlje od podkožja.
  • Piki žuželk in komarjev z blago lokalno kožno reakcijo in oteklino.
  • Zaraščen noht, glivična okužba stopal in obnohtja, žulji, otiščanci in podobno.
  •  
  • Če ste negotovi glede prihoda v dežurno ambulanto ali ste negotovi glede potrebe po nujnem obisku zdravnika na terenu / doma, se lahko predhodno posvetujete z urgentnim oz. dežurnim zdravnikom na tel. številko:

      • ZD Šentjur: 03 746 24 00 od ponedeljka do petka od 7:00 do 20:00 in ob dela prostih dnevih (sobota, nedelja in prazniki 07:00 do 19:00)

      • ZD Šmarje pri Jelšah: 03 818 37 19 ponoči ob delavnikih (od 20:00 do 7:00) in ob dela prostih dnevih (sobota, nedelja in prazniki 24 ur/dan).

Spoštovani starši/skrbniki; večina obolenj pri otrocih poteka brez zapletov! Ni razloga, da bi neprizadetega otroka, samo zaradi vročine ali zaradi bolečin v ušesu ali v žrelu, sredi noči pripeljali do dežurnega zdravnika. Če otrok dobro prenaša blago povišano telesno temperaturo te ni potrebno zniževati. Do obiska pediatra naslednjega jutra lahko otroku pomagate s splošnimi ukrepi (uživanje tekočine in večkratno hlajenje z mlačnimi obkladki). Uporabite lahko tudi zdravila za znižanje povišane telesne temperature in protibolečinska zdravila na podlagi Paracetamola v obliki sirupa ali svečk, ki so na voljo brez recepta.

Dežurno ambulanto obiščemo kadar je otrok hudo bolan, prizadet oz. kaže znake, ki bi lahko v kratkem času privedle do poslabšanja.

Ti znaki so najpogosteje:

  • motnje zavesti ali neutolažljiv jok,
  • visoka vročina, ki jo ne moremo znižati z zgoraj opisanimi splošnimi ukrepi,
  • pogosto bruhanje in pogosto odvajanje tekočega blata ob nezadostnem uživanju
    tekočin, otrok posledično manj lula, koža pa postane bleda ali sivkasta,
  • težko diha / hrope / piska,
  • toži za močnimi bolečinami v trebuhu in mu je slabo / bruha in ima povišano
    telesno temperaturo,
  • hude alergične reakcije z motnjami zavesti in težkim dihanjem,
  • posebej bodimo pozorni kadar so redko istočasno prisotni naslednji znaki: motnje
    zavesti / vročina / glavobol / bruhanje / trd vrat / vijolični izpuščaji, ki spominjajo na
    manjše modrice in ob dotiku ne izginejo.

Posebna skupina so dojenčki. Pomembno je prepoznati resne znake obolenja, kot so:

  • neutolažljiv jok;
  • dalj časa visoko povišana telesna temperatura, ki jo ne uspemo znižati, ob tem zavrača tekočine;
  • mlahav, odsoten in neodziven pogled, koža pa bleda in marmorirana;
  • in kadar je prisotno hitro in težko dihanje, piskanje in hropenje.

Če niste prepričani ali rabite posvet pokličite izbranega pediatra. V času dežurstva pokličite dežurnega zdravnika in prihranite otroku nepotrebno čakanje v polni čakalnici. Zdravnika bodo zanimali osnovni podatki: starost, teža, zdravila, ki jih jemlje, katere otroške bolezni je že prebolel, ali je redno cepljen in kdaj je nazadnje obiskal zdravnika. Na podlagi posveta se bomo skupaj odločili ali bo potrebno pripeljati otroka na pregled.

Najbolj pogosti povzročitelji prehlada, nahoda, gripe, vnetja žrela in vnetja ušes so virusi, težave pa v nekaj dnevih praktično same izzvenijo. Na začetku zdravljenja teh običajnih obolenj praviloma NE IZDAJAMO ANTIBIOTIKOV V DEŽURNI AMBULANTI. Lahko si pa sami pomagate z rednim jemanjem zdravil: proti povišani telesni temperaturi, za lajšanje glavobolov, proti bolečinam v žrelu, v ušesih, v mišicah in v sklepih; zelišča za grgranje in za inhaliranje ter sirupov za pomiritev kašlja oz. za izkašljevanje. Zagotovite si zadostno uživanje tekočin in nekajdnevni počitek. Kadar se po nekaj dnevih znaki obolenja ne izboljšujejo ali celo poslabšujejo pa se posvetujte z zdravnikom.

Pri sebi imejte zmeraj celoten seznam in odmerek zdravil, ki jih redno jemljete zjutraj, opoldne, zvečer ter po potrebi. Navedite, na kaj ste alergični. V primeru poslabšanja zdravstvenega stanja vam bo zdravnik tako najhitreje pomagal.

Nekdo je življenjsko ogrožen -Poklicati na 112
Zdravstveno stanje se je nenadoma hudo poslabšalo -Ob zelo hudem poslabšanju ali ogrožajočem stanju poklicati na 112.
Zboleli smo in nismo življenjsko ogroženi -Obiskati osebnega zdravnika ali zdravnika, ki ga nadomešča v rednem delovnem času.

112 pokličemo kadar je ogroženo človeško življenje, torej:

  • srčni zastoj in zastoj dihanja – oseba v globoki nezavesti, na klic se ne odziva, če jo nežno stresemo za ramena se ne premika, ne diha ali hrope / smrči, koža pomodrela,
  •  kratkotrajna (nekaj sekundna) in dolgotrajna (nekaj minutna) izguba zavesti (oseba je ležala v nezavesti in se je hitro uvedla ali v trenutku klica še leži v nezavesti vendar DIHA),
  • motnje zavesti pri sladkornih bolnikih,
  • dušenje (npr. zaradi tujka),
  •  oteženo nenadno poslabšanje dihanja pri znanih srčnih / pljučnih in kroničnih bolnikih,
  • nenadne in neobičajne bolečine v prsih s težkim dihanjem in / ali potenjem,
  • nenadne in neobičajne hude bolečine v trebuhu, s slabostjo in / ali bruhanjem,
  •  nenadno nastale motnje srčnega ritma – prepočasen, prehiter, nepravilen ritem,
  •  krči z motnjami zavesti,
  • nenadno otežen govor, slabost ali ohromelost katerega koli dela telesa,
  •  hude poškodbe s krvavitvami nastale v prometnih, delovnih in ostalih nesrečah,
  •  neobičajne hude krvavitve iz katere koli naravne telesne odprtine,
  •  nosečnice z nenadnimi in neobičajnimi bolečinami v trebuhu s krvavitvijo, porod na terenu / doma,
  • več dni visoka temperatura, ob tem je oseba omotična, oslabela, bleda in potna,
  • nenaden hud glavobol z bruhanjem in z pridruženimi motnjami vida in zavesti,
  • obsežne opekline večjih delov telesa,
  • udar električnega toka ali strele,
  • podhladitve, vročinski šok,
  •  utopitve,
  • zastrupitve z zdravili, mamili, kemikalijami, plini,
  • hude alergijske reakcije z oteženim dihanjem in motnjami zavesti,
  • nenadne spremembe v vedenju, ki povzročajo nevarnost za pacienta in okolico.

Ob klicu na 112 prosimo, da ustrezne podatke posredujete čim bolj zbrano in umirjeno. Seznanjeni morate biti z zdravstvenim problemom, zaradi katerega kličete, dobro poslušati vprašanja in navodila dispečerja. Vedno je potrebno počakati na zvezi, saj bomo morda za vas imeli dodatna vprašanja ali vam posredovali navodila za učinkovito ravnanje na kraju nesreče. Zanima nas predvsem:
– Kdo kliče? – Kakšno pomoč potrebujete?
– Kaj se je zgodilo? – Koliko je ponesrečencev in kdo so?
– Kje se je zgodilo? – Kakšne so poškodbe?
– Kdaj se je zgodilo? – Kakšne so okoliščine na kraju nesreče?

Po klicu ohranite prost telefon v primeru, da bi vas ekipa iz nujnega vozila ali dispečer želeli poklicati nazaj.